Jak naturalnie wzmacniać odporność dziecka

Odporność dzieci to temat niezwykle ważny, zwłaszcza wiosną i jesienią, kiedy zdecydowanie łatwiej o infekcje. Jako rodzice jesteśmy zasypywani reklamami coraz to nowych preparatów, które mają zdziałać cuda i zapewnić naszym dzieciom ochronę przed wirusami. Czy są one niezbędne? Co możesz zrobić, aby naturalnie wzmacniać odporność dziecka?

Na początek zastanówmy się, dlaczego odporność naszych dzieci spada. Głównym powodem jest nieodpowiednia dieta. Przetworzone jedzenie, za duża ilość cukru, zbyt mało zróżnicowane posiłki. Takie odżywianie powoduje niedobory witamin i składników mineralnych, co przyczynia się do obniżenia pracy układu immunologicznego. Co możesz zrobić, aby naturalnie wzmacniać odporność dziecka?

Zaczynaj dzień od ciepłego śniadania! 

Wybieraj produkty naturalne. Świetnie sprawdzą się płatki owsiane lub kasza jaglana, które przygotujesz na wodzie lub mleku roślinnym. Dodaj owoce, cynamon, orzechy lub nasiona. Jeżeli brakuje Ci pomysłów, wiele inspirujących przepisów znajdziesz w internecie. Ciepłe śniadanie nie tylko pobudza do pracy układ trawienny, ale też rozgrzewa i jest łatwiej przyswajalne. Jeśli Twoje dziecko nie jest fanem takich składników, możesz zawsze zetrzeć na tarce trochę gorzkiej czekolady.

Polub kiszonki!

Odporność zaczyna się w jelitach, w których znajdują się w tzw. dobre bakterie, dbające o nasze zdrowie. Zbyt dużo cukru w diecie szkodzi florze bakteryjnej, natomiast kiszonki są dla niej zbawienne! Zawierają też naturalną witaminę C. Jeżeli wasze dzieci nie przepadają za ogórkami kiszonymi czy kapustą, sięgnijcie po zakwas buraczany. Początkowo podawajcie dzieciom w niewielkich ilościach. Można zmieszać go z sokiem lub dodawać do potraw.

Miód

Jak jeszcze można naturalnie wzmacniać odporność dziecka? Sięgnij po przysmak Misia Puchatka. Miód działa na nas wzmacniająco! Najlepiej rozpuścić go w wodzie na noc, rano dodać ciepłej wody i wypić z dodatkiem cytryny. Taki napój ma mnóstwo składników odżywczych, a rozpuszczony w wodzie miód zawiera ich znacznie więcej niż taki jedzony wprost ze słoika. Dodawaj go do różnych posiłków, jeśli mikstura miodowo-cytrynowa nie przypadnie Twojemu dziecku do gustu.

Czosnek i spółka

Włącz do diety czosnek i imbir – naturalne antybiotyki, które możesz dodawać do potraw, a w przypadku przeziębienia czy kataru, przygotować z nich lecznicze syropy. Przepisy znajdziesz w internecie. Naturalne mikstury nie zawierają niepotrzebnych dodatków, barwników i sztucznych wzmacniaczy smaku, w dodatku są dużo tańsze niż te apteczne, a równie skuteczne.

Sen i ruch

Aby naturalnie wzmacniać odporność dziecka, zapewnij mu także odpowiednią ilość snu, ruchu (najlepiej na świeżym powietrzu) i odpoczynku. Nawet najlepiej zbilansowana dieta, nie zrekompensuje braku snu, podczas którego organizm się regeneruje. Daj też dziecku wspólny i radosny czas, pełen miłości i bliskości – to najlepsze lekarstwo na wszystkie smutki.

Pamiętaj też o częstym wietrzeniu pomieszczeń i odpowiedniej higienie – a jak zachęcić do niej dziecko? – zajrzyj tutaj

Podziel się opinią